سومین کارگاه آموزشی خبرنگاران حوزۀ صنعت بیمه برگزار شد

سومین کارگاه آموزشی خبرنگاران حوزۀ صنعت بیمه صبح روز بیست و یکم اسفند ماه سال یکهزار و سیصد و نود و دوی هجری شمسی برگزار گردید و این رویداد را می­توان آخرین رویداد بیمه­ای در صنعت بیمه در سال یکهزار و سیصد و نود و دوی هجری شمسی محسوب کرد.

به گزارش ادارۀ کل روابط عمومی بیمۀ مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در آغاز این نشست شهریار شیبانی با تشریح آخرین دست­آوردهای حوزۀ روابط عمومی به اهمیت نقش اطلاع­رسانی در پیشبرد اهداف این صنعت اشاره کرد و افزود: «خبرنگاران چشم سوم یک جامعه محسوب می­شوند و نقش آنان در خلق فرصت­ها و بهره­گیری از ظرفیت­ها و نمایش قابلیت­های یک صنعت غیر قابل انکار است.»

مدیر کل روابط عمومی بیمۀ مرکزی افزود:«تقویت بنیۀ علمی و تخصصی خبرنگاران حوزۀ صنعت بیمه می­تواند در بهبود وضعیت ضریب نفوذ و شاخص­های دیگر بیمه­ای اثر مستقیم داشته باشد.»

در ادامۀ این نشست دکتر علیرضا دقیقی اصلی مدرس بیمه و معاون پژوهشی پژوهشکدۀ بیمه و مهدی نمن­الحسینی مدیر کل دفتر برنامه­ریزی و توسعۀ بیمۀ مرکزی به ارائۀ آموزش­های کاربردی بیمه پرداختند.

در ضرورت انجام این اقدام از طرف بیمۀ مرکزی جمهوری اسلامی ایران کوچکترین شکی وجود ندارد و این اقدام دیرهنگام نیز هست. برای مثال خبری در رسانه­ها منتشر گردید مبنی بر این که کارگزار بیمه رئیس کل بیمه را آتش زد. این خبر به سرعت در خبرگزاری­ها منتشر شد. لیکن به مصداق ضرب­المثل معروف «یوسف را سر منار شغال خورد.» از اساس خبر، نادرست بود. اولاً سر منار نبود ته چاه بود. دوماً شغال نبود گرگ بود. سوماً اصلاً نخورد. اصل خبر بدین شرح بود. نمایندۀ یک شرکت بیمه معاون فنی شعبۀ میانه را تحدید به آتش زدن کرده بود و یک گالن بنزین با خود برده بود. رئیس شعبه به منظور جلوگیری نمایندۀ معزول را که چند مورد تخلف داشت بغل کرده و پای جفتشان به پیت نفت گرفته بود و آتش گرفته بودند که مورد با اقدام سریع مدیریت شد.

از سوی دیگر با توجه به اطلاعات بانک اطلاعاتی ادارۀ کل روابط عمومی بیمۀ مرکزی جمهوری اسلامی ایران از اینجانب به عنوان صاحب امتیاز و مدیر مسؤول دو ماهنامۀ بیمه­گر برای شرکت در این همایش دعوت به عمل نیامده بود، در حالی که برای دیگر همایش­ها دعوت به عمل می­آمد. این اقدام خود جای تشکر دارد زیرا آقایان شهریار شیبانی، کریم همتی، علیرض محمدعلی و دکتر علیرضا دقیقی اصلی خود به خوبی به دانش فنی بیمه­ای دانش­آموختگان مؤسسۀ آموزش عالی بیمۀ اکو واقف هستند. تیم نویسندگان و مدیریت دوماهنامۀ بیمه­گر نیز خود به ظرفیت­های بالفعل خود بلا شک و تردید واقف هستند.

همچنین من به عنوان صاحب امتیاز و مدیر مسؤول دو ماهنامۀ بیمه­گر و نویسندۀ وبلاگ اکوبلاگ خود را نمایندۀ رسمی رکن چهارم (دوماهنامۀ بیمه­گر) و رکن پنجم دموکراسی (اکوبلاگ) می­دانم. در راستای رسالت مطبوعاتی خود، خود را موظف، متعهد و مکلف به انجام وظابف مطبوعاتی خود می­دانم. خوشبختانه هیچ کدام از شرکت­های بیمه هیچ گونه حمایت مالی از دو ماهنامۀ بیمه­گر و اکوبلاگ نمی­کنند و ترجیح می­دهند بودجۀ تبلیغاتی خود را صرف چاپ سررسید کنند و در خیابان بیلبورد نصب کنند. لذا دو ماهنامۀ بیمه­گر و اکوبلاگ کاملاً مستقل هستند و بیانگر نظرات موافق و مخالف هستند و بیطرفی خود را حفظ می­کنند و متعلق به بخش خصوصی هستند.. آزمون آن رایگان است.

/ 0 نظر / 10 بازدید