سونامی بیمۀ توسعه بعد از عید به بیمۀ مرکزی جمهوری اسلامی ایران میرسد

بالاخره در اقدامی دیر هنگام برابر مصوبۀ شورای عالی بیمه شرکت سهامی بیمۀ ایران (سهامی خاص) با تملک دارائی­ها و اموال شرکت سهامی بیمۀ توسعه (سهامی عام) متعهد به پرداخت خسارات زیان­دیدگان بیمه­های عمر و خودرو گردید.

اما آنچه که شورای عالی بیمه و بیمۀ مرکزی جمهوری اسلامی ایران باید بدانند و به آن توجه کنند بحث مدیریت افکار عمومی است. آنچه در افکار عمومی شکل گرفته است، عدم اعتماد به شرکت­های بیمه است. به نظر مردم هیچ تضمینی وجود ندارد، موضوع شرکت سهامی بیمۀ توسعه (سهامی عام) در شرکت دیگری تکرار نشود. ایضاً هیچ تضمینی وجود ندارد که رئیس فعلی یا رئیس بعدی بیمۀ مرکزی جمهوری اسلامی ایران با فرار رو به جلو از خود سلب مسؤولیت نکند و هزار بهانه و عذر بیاورد و احقاق حقوق حقۀ مردم را حوالۀ قوۀ قضائیه کند.

در موضوع شرکت سهامی بیمۀ توسعه (سهامی عام) نه تنها جایگاه شرکت سهامی بیمۀ توسعه (سهامی عام) بلکه جایگاه بیمۀ مرکزی جمهوری اسلامی ایران وصنعت بیمه در افکار عمومی آسیب دید. آنچه که در مورد سایر شرکت­های بیمه در سالیان گذشته اتفاق افتاد رسانه­ای نشد ولی این مورد با آن که اگر از موارد قبلی کم اهمیت­تر نبود، مهمتر هم نبود چنان آسیبی به صنعت بیمه زد که پس­لرزه­های آن با کاهش میزان فروش بعد از عید به بیمۀ مرکزی جمهوری اسلامی ایران می­رسد.

اگر هر کدام از رئسای قبلی بیمۀ مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود چنین اشتباهی می­کردند حمل بر این می­شد که از اهل صنعت نیستند. متأسفانه این اشتباه تاکتیکی خبری را یک دلسوخته از خود اهل صنعت کرد و تیشه به ریشۀ نمایندگان صنعت زد که در خط مقدم جبهۀ فروش اکنون آماج حملات مردم قرار گرفته­اند. نمایندگان بیمه یک به یک در حال تغییر شغلند. اکنون بیمۀ مرکزی جمهوری اسلامی ایران رسالتی مهم بر عهده دارد و نه تنها باید زیان زیان­دیدگان شرکت سهامی بیمۀ توسعه (سهامی عام) را جبران کند، باید آسیب وارده به آبروی صنعت بیمه را نیز جبران کند و تلاش کند انگشت اتهام مردم دیگر شرکت­های بیمه را نشانه نرود.

/ 0 نظر / 22 بازدید