پرداخت خسارت بهترین تبلیغ برای شرکت بیمه است

امروزه رمز موفقیت کارگزاران، نمایندگان و بازاریابان بیمه در تکنیک­های فروش نیست، بلکه در پرداخت خسارت از طرف شرکت­های بیمه است. پرداخت درست، به موقع و به اندازۀ شرکت­های بیمه اساسی­ترین تبلیغ برای نمایندگان است. طبیعی و بدیهی است که مردم هیچ تصوری از شرکت بیمه نداشته باشند و همۀ صنعت بیمه را به چشم یک جعبۀ سیاه ببینند. اما واقعیت این است که اگر بدنۀ کارشناسی خسارت به خوبی کارکرد خود را انجام ندهد، کادر فروش هر چقدر هم که مجرب باشد نمی­تواند وظایف خود را به عنوان کادر فروش به درستی به انجام برساند.

نخستین قاعده بر این است که وقتی فردی از شرکتی نمایندگی می­گیرد، تمام محاسن و معایب شرکت را قبول می­کند. بنا بر این اگر شرکت به هر دلیلی از عهدۀ پرداخت خسارت به درستی بر نیاید، نماینده و بازاریاب نیز از این حیث ضربه می­خورد. رویکرد شرکت­های به جای تمرکز بر کادر فروش باید بر مبنای تمرکز بر کارشناسان خسارت باشد. آنچه که در بیمه وجود دارد همه و همه تعهدات پس از فروش است. حتی اگر کارگزار بیمه و نمایندۀ بیمه موفق عمل کنند و مشتری جذب کنند، با اولین ناملایمتی که مشتری در زمان پرداخت خسارت ببینید، مشتری اول و آخر می­شود و سال آینده به سراغ بیمه­گر دیگری می­رود.

کارگزار، نماینده و بازاریاب بیمه باید به حد کفایت از پشتیبانی شرکت برخوردار شود تا بتواند به وظایف خود عمل کند. در صورت عدم پشتیبانی مناسب اعم از نرخ مناسب و پرداخت خسارت مناسب نمی­توان انتظار داشت کارگزار، نماینده و یا بازاریاب معجزه کنند. شرکت­های بیمه نباید فراموش کنند که بدنۀ فروش در بخش خصوصی جزئی از خانوادۀ آنان هستند و نباید به چشم رقیب نگریسته شوند.

کادر فروش در بخش خصوصی تا حدی امکان تبلیغ دارند ولی مؤثرترین تبلیغ پرداخت درست خسارت و رضایت مشتری از پرداخت خسارت است.

/ 1 نظر / 24 بازدید
مهسا مخ کد نویسی

سلام . از وبلاگتون خوشم اومد واسه همین یه ابزار رایگان.. واسه وبلاگ حالا هر چی بود سفارش بدین واستون درست کنم// راستی دوس داشتی بیا تبادل لینکم بکنیم//